Endrede åpningstider for kundeservice i jule- og nyttårsperioden. Les mer her for å se når vi er tilgjengelige på telefon. God jul og godt nytt år!
Dersom du har AutoPASS-avtale og har fått faktura fra Fjellinjen må du kontakte ditt AutoPASS-selskap.
Fjellinjen sender kun faktura på fullpris passeringer.
Logg deg inn på Min Side (lenke). Her kan du laste ned fakturakopi, utsette betaling og se dine bompasseringer. Ved mottak av faktura i nettbank vil fakturakopi være vedlagt.
Dersom du har mottatt krav fra inkassoselskap, kan det være et inkassovarsel eller et inkassokrav. For spørsmål og betaling kontakt inkassoselskapet direkte.
Fair: Logg inn | Fair Group
Sergel: Innlogging på Mine Sider - Sergel Norge
Ropo: Logg inn | Ropo Capital
For klage på faktura, vennligst ta kontakt med oss på Min side. Oppgi årsak til klagen og hvilken faktura det gjelder.
Hvis du ikke har mulighet til å logge inn på Min Side kan du bruke dette dette kontaktskjemaet. Oppgi kontaktinformasjon, hvilken faktura det gjelder og årsak til hvorfor du klager.
Fjellinjen fakturerer kun bilister uten AutoPASS-avtale som passerer i våre bomanlegg i og rundt Oslo. Du vil motta faktura fra Fjellinjen innen 14. dager fra passeringstidspunktet.
Da har du mottatt en varsling fra banken din om at faktura er sendt direkte til deg i banken som eFaktura. Bankene har en tjeneste som du trolig har registrert deg for som enten heter «Alltid eFaktura» eller «Ja takk til alle».
For å få tilgang på denne, logger du deg inn i nettbanken din for å se fakturaen. På fakturaen får du også passeringsopplysninger.
Dersom du ikke ønsker å få tilsendt faktura som eFaktura, kontakter du banken din som kan hjelpe deg videre med hvordan du går bort fra eFaktura. Dette har ikke Fjellinjen mulighet til å hjelpe deg med, fordi det må gjøres av banken.
Bedrifter og bileiere med mange biler får en samlet faktura for sine biler. Dette gjelder biler som ikke har AutoPASS-avtale.
Ta kontakt med selskapet du har AutoPASS-avtale med. Sjekk om avtalen er gyldig. Fjellinjen samarbeider med EPASS24 for fakturering av bilister uten AutoPASS-avtale. Bilister med AutoPASS-avtale får faktura fra selskapet de har avtalen med. Oversikt over selskaper som utsteder AutoPASS-avtale finner du her.
Kontakt EPASS24. Kontaktinformasjon finner du på faktura eller her.
For kunder uten AutoPASS-avtale hentes adresseopplysninger automatisk fra Folkeregisteret. Vi har derfor ikke mulighet til å gjøre endringer på navn og adresse, faktura vil bli sendt til kjøretøyets eier ved adressen som står registrert i Folkeregisteret.
Kjøretøy som fraktes på tilhenger, eller som er en del av en biltransport, skal ikke belastes med bompenger. Likevel har det forekommet at kjøretøy som blir transportert på tilhenger, feilaktig er blitt fakturert for bompasseringer.
For å unngå å risikere å få faktura for kjøretøy som transporteres, kan du gjøre følgende:
Fikk du ikke svar på spørsmålet ditt? På Min side blir du tildelt en dedikert saksbehandler med en gang.
Hvis du ikke har anledning til å logge deg inn på Min side, kan du sende spørsmål på dette kontaktskjemaet.