Endrede åpningstider for kundeservice i jule- og nyttårsperioden. Les mer her for å se når vi er tilgjengelige på telefon. God jul og godt nytt år!
Nå kan også bilister uten AutoPASS-avtale få full oversikt over sine bompasseringer og laste ned faktura
Omtrent 10 prosent av alle bilister som passerer i Fjellinjens bomstasjoner i Stor-Oslo kjører uten en AutoPASS-avtale.
For disse bilistene har det vært vanskelig å ha oversikt over sine passeringer, utgifter til bompenger i Fjellinjens bomstasjoner og eventuell inkasso.
Nå endres dette.
Fra og med 20. november kan også bilister uten AutoPASS-avtale som har passert i Fjellinjens bomstasjoner få full oversikt over sine passeringer og faktura ved å logge inn.
Det er Fjellinjen som har utviklet løsningen, og er det eneste bomselskapet som tilbyr en logg inn-løsning for bilister uten AutoPASS-avtale.
Har du ikke AutoPASS-avtale? Logg inn for å se dine bompasseringer og faktura.
Forespørsler om bompasseringer og fakturakopi har stått for et betydelig antall av henvendelsene som Fjellinjen har mottatt gjennom årene. Den nye selvbetjente løsningen er mer effektiv for både bilisten og Fjellinjen.
Bompasseringer og fakturainformasjon er informasjon som er omfattet av personvernreglene, og har blitt strengt praktisert av Fjellinjen. Derfor har Fjellinjen måtte sende dette per brevpost til eier av kjøretøyet som henvendelsen har dreid seg om. Dette har tungvint og tidkrevende for både bilistene som tar kontakt og for Fjellinjen som har sendt dette ut.
Med «Min side» får bilistene en sikker innloggingsmulighet gjennom ID-porten når det måtte passe dem. Det er en felles løsning for mange offentlige tjenester og består av innloggingsmetoder som MinID, BankID, Buypass eller Commfides.
Når man er logget på «Min side» vil man også finne en rekke spørsmål og svar om faktura. Finner du ikke svar på informasjonen du søker etter, kan du også enkelt kontakte Fjellinjen direkte hvor du vil få svar fra en dedikert saksbehandler.